Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNebraska Univ., Omaha. Teacher Corps Recruitment and Technical Resources Center.
TitelEvaluating Teacher Education. 1975 CMTI Impact Study.
Quelle(1976), (102 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBehavior Patterns; Educational Policy; Evaluation Methods; Group Dynamics; Interaction; Preservice Teacher Education; Program Development; Program Evaluation; Socialization; Teacher Attitudes; Training Objectives
AbstractThese technical papers examine alternative approaches to the evaluation of inservice and preservice training programs for Teacher Corps interns. The first paper explores the theoretical and practical consequences in conceptualizing teacher education as a socialization process. In the second, the suggestion is made that to understand the socializing impact of a teacher training event, it may be necessary to have as full a description of that event as possible, and offers ways in which this may be obtained. An argument is made in the third paper that current standard evaluation methods are not appropriate for illuminating many features of an event in teacher education. The final paper explores the problems experienced by contractual evaluators of teacher education programs, raising the ethical and political questions with which they are faced. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: