Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrophy, Jere E.
InstitutionMichigan State Univ., East Lansing. Inst. for Research on Teaching.
TitelTeacher Praise: A Functional Analysis. Occasional Paper No. 28.
Quelle(1979), (49 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterInteraction Process Analysis; Motivation Techniques; Positive Reinforcement; Responses; Student Reaction; Student Teacher Relationship; Teacher Attitudes; Teacher Behavior; Teacher Response
AbstractClassroom process data indicate that teacher praise cannot be equated with reinforcement. Often it is not even intended as reinforcement, and when it is, it frequently has some other function. The meanings and functions of behaviors typically included under the category of teacher praise are determined by the degree of congruence between verbal and nonverbal components and by the context in which the interaction occurs. Much teacher praise is determined more by teachers' perceptions of student needs than by the quality of student conduct or performance. (Author)
AnmerkungenInstitute for Research on Teaching, College of Education, Michigan State University, 252 Erickson Hall, East Lansing, MI 48824 ($3.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: