Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreenberg, Mark T.
TitelAttachment in Preschool Deaf Children.
Quelle(1978), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Communication Skills; Deafness; Exceptional Child Research; Hearing Impairments; Interaction Process Analysis; Mothers; Oral Communication Method; Parent Child Relationship; Preschool Education; Total Communication
AbstractA study was designed to examine the attachment behavior of 28 preschool deaf children and their hearing mothers and compare their patterns of behavior to previous reports of normal hearing dyads, and within this sample examine the relationship between communicative ability and phase of attachment. The sample was subdivided by communication method--oral or total. Among findings were that the majority of children displayed no distress during separation; that upon reunion, about half of the children showed sociable behavior without proximity seeking, while the other half showed approach behavior, often combined with ignoring or resisting behavior; and that communicative competence was highly related to display of the Phase IV (goal-corrected) partnership. (SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: