Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpeer, William R.
TitelA Clinical Model for Diagnosing Mathematical Deficiencies, (MD)2 Incorporating Educational Cognitive Style.
Quelle(1977), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenKarte; Tabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Cognitive Development; Cognitive Style; Educational Diagnosis; Educational Research; Elementary Secondary Education; Flow Charts; Individualized Instruction; Learning Theories; Mathematics Education; Remedial Mathematics
AbstractThe model described is designed to provide the educational diagnostician with data relative to an individual's content deficiencies in mathematics, mathematics cognitive style, and educational cognitive style. A diagnosis of these three factors requires consideration of cognitive, affective, and psychomotor concerns. The diagnostic mapping of an individual includes personality factors as well as mathematical strengths and weaknesses. This mapping is used in conjunction with a mapping of available instructional resources in order to prescribe an effective remedial mathematics procedure. (Author/SD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: