Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWatson, Joseph W.
TitelSome General Proposals for Increasing the Production of Minority Professionals in the Basic Sciences.
Quelle(1976), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Black Influences; College Science; Educational Objectives; Futures (of Society); Higher Education; Minority Group Influences; Science Education; Sciences; Secondary Education; Secondary School Science
AbstractThis paper reports the proposals of a November 4, 1975 conference of Black college and university presidents held to propose the establishment of a national plan to achieve parity of minorities in all areas of higher education and in all professional and technical fields by the year 2000. Federal fellowships for minorities and Federal grants and contracts for graduate study are recommended. At the undergraduate level, direct funding of minority science students and doubling the enrollments of traditional Black colleges producing engineers are proposed. At the secondary school level, increased minority enrollment in college preparatory mathematics courses is proposed. Statistical tables of minority student enrollment in graduate fields, enrollment in graduate schools, family income distributions, and enrollment in high school mathematics courses are presented. (SL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: