Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStout, Minard W.
TitelWhat Knowledge Is Of Most Worth To Presidents Of Colleges And Universities?
Quelle, (45 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Characteristics; Administrator Education; Administrator Qualifications; Administrators; Higher Education
AbstractWhat knowledge is of most worth to a president of a college or university? To answer this, a questionnaire containing 169 specific areas of knowledge within 14 general areas of knowledge was evaluated by college and university presidents. Areas evaluated are: worth of knowledge about administration, curriculum, faculty and staff, finance, foundations of education, institutional research and planning, institutional types and purposes, instruction, legal aspects, organization, physical facilities, students, the higher education "establishment," and the president as a person. The 17 specific areas in the top 10 percent were from six of the 14 general areas of knowledge; seven were from finance; five from the president as a person; two from administration; one from faculty and staff; one from institutional research and planning; and one from students. (Author/KE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: