Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBramer, George R.
TitelComp. vs. Lit. -- What's the Score?
Quelle(1976), (9 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Communication Skills; Curriculum Design; Curriculum Development; English Departments; Higher Education; Literary Criticism; Teacher Education; Teacher Education Curriculum; Teaching Methods; Writing (Composition)
AbstractUniversity and college English departments, preoccupied with literary study, have long neglected their role in teacher preparation, especially the training of college composition teachers. Grammar, rhetoric, and logic are studies more valuable to the composition teacher than courses in imaginative literature. The weighting of curriculum in favor of literature and literary analysis is reflected not only in the general unpreparedness of newly graduated composition teachers, but in textbooks, anthologies, and doctoral programs as well. Recent studies suggest that momentum is gathering for changes toward a more communications-based curriculum. (KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: