Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionMichigan Education Association, East Lansing. Div. of Minority Affairs.
TitelMulti Ethnic Handbook, Volume 1. Later Elementary and Middle School. Lesson Plans for Teaching Concepts Dealing with Racism Contributions of Blacks, Latinos, Native Americans.
Quelle(1973), (102 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; African History; American History; American Indians; Biculturalism; Black History; Blacks; Cultural Pluralism; Curriculum Enrichment; Curriculum Guides; Elementary Education; Elementary School Curriculum; Ethnic Groups; Ethnic Studies; Multicultural Textbooks; Racial Discrimination; Racism; Social History; Spanish Americans
AbstractThis volume contains lesson plans for grades 4 through 8 on the contributions of Blacks, Latinos, and First Americans and on prejudice and racism. The lesson plans are presented within the framework of main ideas, activities for the ideas, and resources for the activities. The section on racism includes definitions and examples of racism. The section on Blacks, First Americans and Latinos are developed in a chronological manner. The Black section deals with the Pre-Columbian Period, Exploration and Colonization, Developing Another Nation, and Struggle for Identity and Equality. First American topics are Pre-Columbian, Columbian Period, Developing Another Nation 1775, Western Imperialization, and Struggle for Identity and Equality. The Latino materials include General Background Information, Mexican Indian Cultures of the Pre-Columbian Period, It is suggested that the handbook be used as a reference upon which the teacher can build. (Author/AM)
AnmerkungenMichigan Education Association, 1216 Kendale Boulevard, East Lansing, Michigan ($2.25)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: