Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNye, Marilyn L.
TitelWhat Should We Censure in Children's Books?
Quelle(1975), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adjustment (to Environment); Adolescent Literature; Books; Censorship; Childrens Literature; Content Analysis; Literary Criticism; Moral Issues; Moral Values; Parents; Racism; Reading Materials; Sex Discrimination
AbstractUnfortunately, three of society's worst problems during the last decade--racism, sexism, and maladjusted parents--are reflected in the content of children's books. While censorship of books of questionable value is not recommended, it is necessary to judge and to find fault with them and ultimately to steer children into reading the good books which have also been written. Specific books do show definite racist and sexist bias, but others present blacks and women realistically without any suggestion of stereotypes. Although the most depressing of children's books are those depicting children with maladjusted parents, many books emphasize the loving and supportive relationships that can make the difference between healthy and unhealthy parents of the next generation. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: