Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDowling, E. D.; Lash, P. L.
InstitutionIllinois State Office of the Superintendent of Public Instruction, Springfield. Dept. of Adult Education.; Office of Education (DHEW), Washington, DC.
TitelStatistical Table Analysis (200) Successful GED Students.
Quelle, (97 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Adult Education; Adult Students; Age; Arithmetic; Comparative Analysis; Correlation; Educational Certificates; Equivalency Tests; Language Ability; Participant Characteristics; Reading Ability; Statistical Analysis; Student Characteristics; Success; Tables (Data); Welfare Recipients
AbstractThe purpose of the study was to determine what factors affect success in passing the General Education Development (GED) exam. Using data gathered between 1960 and 1972 from 200 successful GED students at the Mattoon Area Adult Education Center, Ill., the authors developed frequency distribution charts to characterize the students and scattergrams to reveal correlations among: age, hours spent in GED classes, GED scores, arithmetic computation, Stanford Arithmetic Reasoning scores, and language usage. The population was primarily midwestern, rural, and white and was classified as public aid recipient or non-public aid trainee. Findings indicated that age is not relevant to GED success, and there were high correlations between language usage and reading, reading and arithmetic reasoning, and reading and arithmetic computation. (MDW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: