Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBorich, Gary D.; Malitz, David
TitelConvergent and Discriminant Validation of Three Classroom Observation Systems: A Proposed Model.
Quelle, (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBehavior; Classroom Observation Techniques; Comparative Analysis; Evaluation Methods; Interaction; Interaction Process Analysis; Models; Teacher Education; Test Validity; Videotape Recordings
AbstractEvaluated is the validity of the behavioral categories held in common among three classroom observation systems. The validity model employed was that reported by Campbell and Fiske (1959) which requires that both convergent and discriminant validity be demonstrated. These procedures were applied to data obtained from the videotapes of 62 teacher trainees to ascertain their usefulness and applicability as a model for the validation of classroom observation systems. The validation procedures employed in this study were found to be an economical and useful method for examining the validity of all classroom observation systems. The advantages and limitations of the method employed are discussed. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: