Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShepardson, Richard D.
TitelPraise and Criticism--A Sticky Issue.
Quelle, (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Communication; Interaction; Interaction Process Analysis; Positive Reinforcement; Student Behavior; Student Participation; Student Teacher Relationship; Teacher Behavior; Teacher Influence; Teacher Response; Teaching Styles
AbstractThis study used a classroom interaction system to code three 20-minute episodes in each of 40 elementary classrooms. The procedure was followed in October and again in May. An analysis was made to investigate the relationships between aspects of teacher praise and student participation in classroom discussions. Findings indicated that (a) praise has a differential effect across children, (b) specific praise has a greater positive effect than stereotyped praise, (c) the effect of praise drops as the year progresses, and (d) the effect of mild criticism increases as the year progresses. (PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: