Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLukenbill, W. Bernard
TitelContent Analysis in the Study of Media and Communication for Youth: A Typology of Dissertation Research.
Quelle(1974), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCommunication (Thought Transfer); Content Analysis; Doctoral Dissertations; Higher Education; Literature Reviews; Media Research; Research Methodology; Research Tools; Secondary Education; Youth
AbstractThe purposes of this paper were to briefly define content analysis, to report the findings of a survey of dissertations using content analysis methodology in the field of youth media, to place these studies into a typological pattern, and to suggest needed content analysis research in media for youth. Eighty-nine studies selected from a total of 488 dissertations were classified as using content analysis methodology according to O. R. Holsti's definition. The study concludes that content analysis offers much to those interested in learning more about the characteristics of media intended for children and adolescents. (RB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: