Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLathrop, Richard G.
InstitutionChico State Coll., CA.
TitelUnit Factorial Ratings by College Students of Courses and Instructors.
Quelle(1968), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCourse Evaluation; Faculty Evaluation; Higher Education; Learning; Learning Processes; Student Attitudes
AbstractThe current study was designed to test Lathrop and Richmond's (1967) conclusion that perceived learning is an important factor in faculty evaluations. A 17 item questionnaire including the perceived learning area was administered to 470 students (2 classes in each of 8 departments) at Chico State College. Separate multiple regression equations for the prediction of instructor ratings and for course evaluations indicated that perceived learning is one of three factors significantly influencing these ratings. A supplementary finding was that students can rate unit factorial items with relative independence. The results constitute strong support for Lathrop and Richmond's conclusion. A theoretical framework for student's ratings of courses and instructors is advanced. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: