Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFowler, William
InstitutionYeshiva Univ., New York, NY. Ferkauf Graduate School of Humanities and Social Sciences.
TitelThe Design of Early Developmental Learning Programs for Disadvantaged Young Children. ERIC-IRCD Bulletin (Supplement), Volume III, Number 1A.
Quelle, (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Development; Classroom Environment; Cognitive Development; Concept Formation; Disadvantaged Youth; Early Childhood Education; Educational Theories; Learning Processes; Manipulative Materials; Models; Peer Relationship; Psychoeducational Methods; Sequential Learning; Small Group Instruction; Teacher Effectiveness; Teaching Methods
AbstractProposed is a model for basic preconditions for "the design of effective programs in developmental learning." Such a program should include (1) a continuous psychocognitive diagnosis and assessment of each child; (2) a structured, coherent, sequential approach to content area; (3) a focus on symbolic manipulation and the essentials of a concept; and (4) active, physical manipulation of materials. For disadvantaged children in particular, the social psychological setting within the classroom is important, i.e., small group learning situations which also enable interaction with the peer reference group. (NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: