Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMILLS, DAVID H.
InstitutionIowa State Univ. of Science and Technology, Ames.
TitelPARENT-COUNSELOR CONTACTS IN A UNIVERSITY SETTING--INCIDENTAL OR INCREMENTAL.
Quelle, (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdjustment (to Environment); College Students; Parent Attitudes; Parent Participation; Parent Student Relationship; Role Conflict; School Counseling; Self Concept; Speeches; Iowa
AbstractUNDERGRADUATE STUDENTS TODAY ARE MOVING TOWARD INCREASED AUTONOMY. THE UNIVERSITIES ARE RESPONDING BY BECOMING LESS PARENTAL, ALTHOUGH NOT AS FAST AS STUDENTS WOULD LIKE. DESPITE THEIR EMANCIPATION FROM PARENTS AND PARENT-LIKE AUTHORITY, STUDENTS STILL TEND TO SEE THE COUNSELOR AS A PARENTAL FIGURE. THE COUNSELOR MUST THEREFORE HELP THE STUDENT RESOLVE HIS DEPENDENCY CONFLICT WITHOUT REJECTING HIS PARENTS OR FOSTERING OVERDEPENDENCY. PARENT-COUNSELOR CONTACT IN THE UNIVERSITY SETTING IS INCIDENTAL TO THE RESOLUTION OF THE STUDENT'S DEPENDENCY-INDEPENDENCY DIFFICULTIES. LITTLE RESEARCH HAS BEEN DONE IN THIS AREA ALTHOUGH SOME DATA INDICATE THAT THE QUALITY OF THE PARENT-CHILD RELATION IS SEEN IN THE CHILD'S LATER BEHAVIOR AND ATTITUDES. (WR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: