Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStapleton, Paul
TitelCritical thinking in Japanese L2 writing: rethinking tired constructs.
QuelleIn: ELT journal, 56 (2002) 3, S. 250-257Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-8337; 0951-0893
SchlagwörterKultur; Empirische Forschung; Fragebogen; Interview; Gesellschaft; Einstellung (Psy); Kognition; Lernstil; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Schreiben; Hochschule; Japan
AbstractAsian learners of English are often characterized by constructs which claim that they lack an individual voice and critical thinking skills. In addition, it is said that unlike their Western counterparts, because of collectivist and hierarchical tendencies, they hesitate to express adversarial views. These behavioural patterns are claimed to be reflected in the rhetorical styles of Japanese learners when writing in English. Contrary to these claims, in an attitude survey of 70 Japanese undergraduates, the study found little hesitation to voice opinions counter to authority figures. Moreover, participants possessed a firm grasp of elements of critical thinking. These results suggest that traditional constructs describing Asian students may no longer be accurate. Furthermore, trends in education in Japan may point to a new type of Asian learner who has an individual voice. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: