Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDelett, Jennifer S.; Barnhardt, Sarah; Kevorkian, Jennifer A.
TitelA framework for portfolio assessment in the foreign language classroom.
QuelleIn: Foreign language annals, 34 (2001) 6, S. 559-568Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 2; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterLeistungsbeurteilung; Fremdsprachenunterricht; Portfolio
AbstractAlthough foreign language teachers are well-acquainted with the benefits of portfolio assessment, many teachers report difficulties implementing portfolios successfully in their classrooms (Barnhardt et al., 1998; Calfee & Perfumo, 1993; Herman et al., 1996; Padilla et al., 1996). The article outlines a framework for portfolio assessment. This framework offers foreign language teachers a model for systematically designing and implementing assessment portfolios and gives them a tool with which to conduct further research on the assessment technique. The framework guides teachers through important technical decisions, such as setting the purpose, identifying clear objectives, and establishing meaningful criteria for portfolio assessment. Other issues discussed include determining portfolio contents, organizing the portfolio, and monitoring and evaluating the process. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: