Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhite, Ron
TitelAdapting Grice's maxims in the teaching of writing.
QuelleIn: ELT journal, 55 (2001) 1, S. 62-69Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-8337; 0951-0893
SchlagwörterEvaluation; Pragmatik (Ling); Rhetorik; Textanalyse; Textlinguistik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Schreiben
AbstractGrice's maxims, which define the conditions for efficient spoken communication, can be adapted to the teaching of writing by providing both teachers and writers with a way of understanding successful and unsuccessful written correspondence in mono- and cross-cultural settings. Cultural differences in writer-reader expectations are revealed in a survey of lay readers' responses to a sample letter which show that, while there are individual differences in the way these maxims are interpreted, readers expect clarity, brevity, and sincerity, and writing which fails to meet these expectations will be unfavourably received. Also discussed are the issues of contrastive rhetoric, and ways of helping writers to position themselves in relation to their real or imagined reader. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: