Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWernicke, Meike
TitelPlurilingualism as agentive resource in L2 teacher identity.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2018) 79, S. 91-102Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interview; Identität; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Französischunterricht
AbstractThis article examines the mediating role of agency in second language teacher identity, specifically vis-à-vis the impact of native-speaker ideologies on teachers' professional sense of self in constructing an authoritative position as French teachers. The narrative analysis of one teacher's interview accounts demonstrates how this teacher circumnavigated the constraints of a native-speaker ideology by making use of the affordances of the notion of plurilingualism, as defined by the Common European Framework of Reference for Languages, as a conceptual resource to rearticulate an identity as a different kind French language teacher. While some have characterized plurilingual approaches as aligning with a neoliberal agenda, the analysis shows that such a view undermines the complexity of language as a social practice and its role in mediating agency. The article argues for a close examination of the complex, socially embedded ways in which language teacher agency in language is taken up and mobilized to impact daily instances of constructing meaning within the context of second language education. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: