Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hill, Heather C. |
---|---|
Titel | The Coleman Report, 50 years on. What do we know about the role of schools in academic inequality? Gefälligkeitsübersetzung: 50 Jahre nach dem Coleman-Report. Was wissen wir von der Rolle der Schulen bei der akademischen Ungleichheit? |
Quelle | In: The annals of the American Academy of Political and Social Science, (2017) 674, S. 9-26
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0002-7162; 1552-3349 |
DOI | 10.1177/0002716217727510 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsqualität; Bildungsbeteiligung; Bildungschance; Bildungssoziologie; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Soziale Beziehung; Soziale Herkunft; Bildungspolitik; Bildungsertrag; Schule; Schulbildung; Gesellschaftliches Bewusstsein; Sozialpolitik; Beschäftigungseffekt; Sozialkapital; Wirkungsforschung; USA |
Abstract | "Achievement outcomes for U.S. children are overwhelmingly unequal along racial, ethnic, and class lines. Whether and how schools contribute to educational inequality, however, has long been the subject of debate. This article traces the debate to the Coleman Report's publication in 1966, describing the report's production and impact on educational research. The article then considers the field's major findings - that schools equalize along class lines but likely stratify along racial and ethnic lines - in light of current policy debates." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2018/2 |