Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRuin, Sebastian; Meier, S.
TitelBody and performance in (inclusive) PE settings.
An examination of teacher attitudes.
Gefälligkeitsübersetzung: Körper und Leistung in (inklusiven) Schulsport-Settings. Eine Untersuchung der Einstellung von Lehrern.
QuelleIn: International journal of physical education, 54 (2017) 3, S. 11-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0341-8685
SchlagwörterKompetenz; Einstellung (Psy); Lehrer; Leistungsbeurteilung; Inklusion; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Körperlichkeit; Heterogenität; Leistung; Standardisierung; Deutschland
AbstractThe mandatory requirement for an inclusive school system provides a tremendous challenge in particular for the German education system, which is traditionally focused on homogeneity. Although the attitudes of PE teachers in this context are considered particularly relevant, in this country, however, little is known about them. Therefore, the research project takes a look at the attitudes towards the fundamental categories of body and performance, based on 48 interviews. Overall, a varied picture emerges. The attitudes towards both categories tend to be linked, whereby functionally-normalised perspectives contrast with more open views. Several conclusions can be drawn from the results. On the one hand, the attitudes of PE teachers should be taken up constructively, e.g. within the context of teacher training, to use this as a contribution to the success of inclusive physical education. On the other hand, it should be examined which attitudes are present - for historical or cultural reasons - in the international arena. For this, workable survey tools for larger (comparative) studies need to be developed. International comparison studies seem helpful when searching for favourable or unfavourable attitudes towards (inclusive) PE. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of physical education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: