Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPuffer, Gabriele
TitelFALKO-M: Ein Testinstrument zum domänenspezifischen Professionswissen von Musiklehrkräften.
Paralleltitel: FALKO-M: A tool for assessing music teachers' professional knowledge.
QuelleAus: Cvetko, Alexander J. (Hrsg.); Rolle, Christian (Hrsg.): Musikpädagogik und Kulturwissenschaft. 1. Aufl. Münster; New York: Waxmann (2017) S. 309-328
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheMusikpädagogische Forschung. 38
Sprachedeutsch; englisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8309-3661-9
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-156408
SchlagwörterLehrer; Lehrerbildung; Fachwissen; Musikpädagogik
AbstractThis paper reports on the results of a test development process that was conducted as part of the interdisciplinary FALKO project. Based on Lee Shulman's theoretical taxonomy of teacher knowledge and the preliminary work of the COACTIV research program, six domain specific tests for assessing secondary school teachers' content knowledge (CK) and pedagogical content knowledge (PCK) have been constructed and validated for the subjects German, English, Religious Education, Latin, Music Education and Physics. Results of the validation study provide evidence that Shulman's categories CK and PCK are applicable to the professional knowledge of general music teachers. Furthermore, reliability and validity of the FALKO-M test can be considered as sufficient to permit its use in future research projects. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonProfessur für Musikpädagogik an der NORD Universität Levanger
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: