Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStefanou, Charis; Révész, Andrea
TitelDirect Written Corrective Feedback, Learner Differences, and the Acquisition of Second Language Article Use for Generic and Specific Plural Reference.
QuelleIn: The modern language journal, 99 (2015) 2, S. 263-282Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 5; Anmerkungen 1; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Korrektur; Feedback; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Griechenland
AbstractThis article reports on a classroom-based study that investigated the effectiveness of direct written corrective feedback in relation to learner differences in grammatical sensitivity and knowledge of metalanguage. The study employed a pretest-posttest-delayed posttest design with two treatment sessions. Eighty-nine Greek English as a foreign language (EFL) learners were randomly assigned to 3 groups: direct feedback only, direct feedback plus metalinguistic comments, and comparison. The linguistic target was article use for specific and generic plural reference. A text summary and a truth value judgment test were employed to measure any development in learners' ability to use articles. The results revealed an advantage for receiving direct feedback over no feedback, but provided no clear evidence for the benefit of supplying metalinguistic information. Additionally, participants with greater grammatical sensitivity and knowledge of metalanguage proved more likely to achieve gains in the direct feedback only group. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: