Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Eun Jeong Esther
TitelCorrective feedback preferences and learner repair among advanced ESL students.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 41 (2013) 2, S. 217-230Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 2; Literaturangaben; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Soziale Rolle; Lehrerrolle; Schüler; Korrektur; Feedback; Fortgeschrittenenunterricht; Sprechen; Englisch als Zweitsprache; Zweitsprachenerwerb; Erwachsener
AbstractThe present study investigates the patterns of corrective feedback and learner repair present in advanced-level adult ESL classrooms, and examines both teacher and student preferences regarding that feedback. The data were collected through actual classroom observations, questionnaires, and in-depth follow-up interviews. The findings of this study were as follows: first of all, based on classroom observations, the most frequent type of corrective feedback was recasts, which generated 92.09% learner repair. Secondly, the student respondents most preferred to receive explicit and immediate corrections in the middle of their conversations and during teacher-student interactions. However, the teachers strongly disagreed that they should correct all of the students' errors and mistakes, although they recognized the benefits of teachers' corrective feedback and the efficacy of immediate correction of the students' errors to enhance their oral proficiency. Finally, in-depth follow-up interviews with students analyzed the discrepancies between their preferences and the actual classroom feedback given. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: