Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Kotthoff, Hans-Georg (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Education policies in Europe. Economy, citizenship, diversity. 1. Aufl. |
Quelle | Münster u.a.: Waxmann (2007), 240 S. |
Reihe | Studien zur International und Interkulturell Vergleichenden Erziehungswissenschaft. 10 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISSN | 1612-2003 |
ISBN | 3-8309-1918-2; 978-3-8309-1918-6 |
Schlagwörter | Staatsbürgerliche Erziehung; Wissensgesellschaft; Einstellung (Psy); Soziale Integration; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Schule; Lehrerausbildung; Interkulturelle Bildung; Interkulturelles Lernen; Multikulturelle Gesellschaft; Diskriminierung; Entwicklungszusammenarbeit; Fremdenfeindlichkeit; Internationalisierung; Politische Bildung; Zivilgesellschaft; Globalisierung; Wettbewerb; Hochschulbildung; Hochschule; Lebenslanges Lernen; Integration; Jugendlicher; Migrant; Finnland; Großbritannien; Russland; Schweden; Ukraine |
Abstract | National education systems across Europe are being brought into the service of a "competitive knowledge-based economy" and of "social cohesion". Moreover what it is to be a citizen and how the new citizens should be educated are issues subject to research and educational initiatives in many European countries. The European Union is now, directly or indirectly, shaping the major orientations of European education systems. This book is the result of a Socrates/Erasmus "Intensive Programme" on contemporary European education policies. It brings together contributions which address the above themes from [the following] standpoints: 1. Learning for the knowledge society, 2. Changing higher education in Europe, 3. Reforming citizenship education, 4. Educating for diversity. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2008/2 |