Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSheen, Younghee
TitelExploring the relationship between characteristics of recasts and learner uptake.
QuelleIn: Language teaching research, 10 (2006) 4, S. 361-392Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688
SchlagwörterEmpirische Forschung; Verstehen; Korrektur; Feedback; Kommunikativer Ansatz; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englischunterricht; Effizienz; Umwandlung; Erwachsener; Korea; Neuseeland
AbstractThe study presents a taxonomy of the recasts that arose in communicative ESL and EFL classrooms. The taxonomy is used to examine the relationship between different characteristics of recasts and learner uptake/repair. Characteristics that were significantly related to uptake were the length of recasts (short vs. long), the linguistic focus (pronunciation vs. grammar), and the type of change (substitution vs. addition). Also, these features - along with mode (declarative vs. interrogative), the use of reduction (partial recasts) and the number of changes (one vs. multiple) - were associated with learner repair. These results are discussed in terms of a general distinction between implicit and explicit recasts and the extent to which recasts are salient to learners linguistically and pragmatically. The study suggests that explicit recasts lead to more uptake/repair because they are focused on a single linguistic feature and the reformulated item is salient to learners. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: