Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCentre for Educational Research and Innovation
TitelDemand-sensitive schooling?
Evidence and issues.
QuelleParis: OECD (2006), 147 S.Verfügbarkeit 
ReiheSchooling for tomorrow
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-64-02840-4
SchlagwörterBildung; Einstellung (Psy); Erwartung; Meinung; Zufriedenheit; Bildungsangebot; Bildungsmarkt; Eltern; Schule; Schulwahl; Elternmitwirkung; Schüler; Unterricht; Öffentliche Meinung; Marktorientierung; Internationaler Vergleich; Auswahl; Bedarf; Elternwille; Pluralität; Zukunftserwartung; OECD-Staaten
AbstractMany identify a critical shift from traditional schooling towards the future. It lies in the move from supply-led systems - operating to procedures decided by educational authorities, schools and teachers - towards systems which are much more sensitive to demand. But, whose demands should these be? And what are they? What do we know about the attitudes and expectations of parents and students, who are arguably those with the greatest stake in what goes on in schools? And how well do schools currently recognise these demands? Is sensitivity to the wishes of students, parents and their communities a democratic norm or further evidence of rampant educational consumerism? These are among the questions addressed [in this volume]. It examines and clarifies different aspects of the demand concept. And, it brings forward international evidence to reveal attitudes and expectations. The evidence reviewed is from Austria, the Czech and Slovak Republics, Denmark, England, Finland, Hungary, Japan, Poland, Spain, and the United States. This book will be of particular interest to those involved in the reform and future of education, including policy makers, school leaders and parents. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2007/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: