Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Gubbins, Verónica F. |
---|---|
Titel | Relación entre escuelas y familias: estado presente y desafíos pendientes. Gefälligkeitsübersetzung: Die Beziehungen zwischen Schulen und Familien: aktueller Stand und anstehende Herausfordrungen. |
Quelle | In: Estudios sociales (Chile), (2001) 108, S. 91-114 |
Beigaben | Literaturangaben; Tabellen 3 |
Sprache | spanisch; englische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0716-0321 |
Schlagwörter | Bildungsprozess; Empirische Untersuchung; Beziehung; Familie; Schulpolitik; Eltern; Schule; Mitbestimmung; Teilnahme; Elternorganisation; Chile |
Abstract | This paper is aimed at accounting for the present condition of parental participation in the educational process of children and youth. The findings reported by the author are the result of a systematic exam of a variety of studies carried out in this field and, in particular, of the survey conducted by CIDE (Centro de Investigación y Desarrollo de la Educación) during the year 2000. Some policy measures to strengthen such participation are also discussed. These views may be seen as a contribution for scholars and policy makers involved in the reform of education in Chile and abroad, to move forward to improving the quality and equity of the learning processes in the country. (DIPF/Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2003_(CD) |