Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEnnis, Catherine D.; McCauley, M. Terri
TitelCreating urban classroom communities worthy of trust.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 34 (2002) 2, S. 149-172Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterVertrauensbildung; Sekundarstufe I; Lehrer-Schüler-Interaktion; Lernumgebung; Lernverhalten
AbstractDeveloping trusting relationships between teachers and students in urban secondary schools everywhere is a challenging task that is essential to maintaining an effective learning environment. Trust involves a fragile web of relationships nurtured through positive daily interactions. We examined strategies that US urban high school teachers used to encourage hard-to-teach students to comply with school and class rules and engage in learning. Based on recommendations of these alienated students, we interviewed 18 teachers and observed four of their classes regularly for 4 months. We examine themes supporting an emerging theoretical framework of educational trust. Teachers encouraged their marginalized students to participate in learning by creating a curriculum and class environment that permitted many opportunities for engagement, provided positive interactions, encouraged the development of shared curriculum, and fostered student ownership. These features provided the foundation for educational trust based on themes of shared expectations, persistence, commitment, and voice. (Zusammenfassung vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: