Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLyle, Sue
TitelAn investigation into the attitudes of teachers at key stage 2 to speaking and listening in the National Curriculum in Wales.
QuelleIn: Educational studies, 23 (1997) 1, S. 39-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 48
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-5698
SchlagwörterEinstellung (Psy); Lehrer; Curriculum; Sprechen; Sprecherziehung; Hörverständnis; Englischunterricht; Großbritannien; Wales
AbstractThe attitudes of teachers in Wales to speaking and listening in the National Curriculum, both as a profile component in English and as a requirement across the curriculum, were tested using a Likert-type attitude scale. A 10% sample of the whole of Wales was involved, specifically teachers of key stage 2. The results show the differences in attitudes between the teachers according to age, years in teaching and training. A factor analysis revealed almost universal agreement that speaking and listening help children to learn. This is discussed in relation to a group of statements concerning classroom practices in speaking and listening. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: