Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoung, Michael; Bremer, Rainer
TitelNetworking between schools and working life to find new forms of learning for future skills.
QuelleAus: Lasonen, Johanna (Hrsg.): Reforming upper secondary education in Europe. Surveys of strategies for post-16 education to improve the parity of esteem for initial vocational education in eight european educational systems. Jyväskylä: Inst. for Educational Research, Univ. (1997) S. 249-254Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterVergleichende Forschung; Fertigkeit; Partnerschaft; Allgemein bildende Schule; Sekundarstufe II; Arbeitswelt; Schlüsselqualifikation; Berufsschule; Kooperation; Betrieb; Europäische Union; LEONARDO (Förderung kohärenter Entwicklung beruflicher Bildung); Deutschland; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Norwegen; Schweden; Österreich
AbstractNetworking among schools and colleges and between schools and enterprises and the development of future skills take different forms in different national systems. The sharpest differences are between the work-based vocational education found in Austria and Germany and the school-based systems. Whereas the former build on existing vocational education to develop new more general skills, the latter reflect various attempts to enhance vocational education through integration with elements from the general education system. Several questions remain to be answered. Firstly, what is the relation between such new more process-based forms of general education as "the development of future skills" and the traditional knowledge-based models of general education expressed in "access to the humanities and sciences"? Secondly, will the student of the future combine academic and vocational learning in a unified system, or do these different traditions, as seems to be suggested by the German partners, represent more fundamental differences of purpose? (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: