Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGaines, Cherie B. (Hrsg.)
TitelLeadership for school improvement.
Reflection and renewal.
QuelleCharlotte, NC: Information Age Publishing, Inc. (2019), XIII, 130 S.Verfügbarkeit 
ReiheLeadership for school improvement
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781641136020; 9781641136037; 9781641136044 (E-Book)
SchlagwörterUSA; School improvement programs; United States; Educational leadership; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractIntroduction: Evolution of school improvement : reflection and renewal / Cherie Barnett Gaines -- An historical evolution of school improvement : 1960-2000 / Cherie Barnett Gaines -- The intersection of federal initiatives and school improvement policy : a reflection on major federal agendas for education reform / David J. Lomascolo -- Trends in school improvement research post-NCLB / Nate Koerber and Margaret M. Ritchie -- Research trends in school improvement for marginalized students / James A. Martinez -- School improvement through shared leadership / Julia Kirk -- Dynamic roles of district leaders in school improvement and reform / Dianne F. Olivier -- University leadership preparation, district needs, and the importance of the university internship supervisor in bridging the gap / Jami Royal Berry -- School leadership renewal / Cherie Barnett Gaines. "As the inaugural issue in the Leadership for School Improvement (LSI) Special Interest Group (SIG) Book Series, this volume serves as a reflection on the foundations of the field of school improvement. Contents include connections between school improvement and the agency of principals, districts, universities, and policy. This volume will be placed in the school improvement literature with examinations of evolution, trends, policies, and future foci in the field of school improvement. This book is rich in research and literature about school improvement, school effectiveness, and school reform policy and implementation and thus holds significance for educational practitioners, scholars, and policy makers at all levels"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: