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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Attributions-the power of attributing student success to efforts -- Behavior momentum-beginning with easy tasks that ensure success in more difficult tasks -- Behavior interspersal-interspersing easy tasks with difficult tasks -- Behavior-specific praise-letting students know exactly what they did when you reinforce them -- Supportive proximity control-building positive relationships by moving around the room -- Interest-based interventions-incorporating student interests in classroom activities -- Premack principle-the student first does the non-preferred behavior to do the preferred behavior-grandma's law -- Choices-empowering students by giving them choices -- Response cards-collective checks for understanding -- Differential reinforcement of other behavior-reinforcing other appropriate behavior desired to eliminate inappropriate behavior -- Fading-providing maximum cues and slowly removing the cues to ensure errorless learning -- Function-based strategies-understanding the reason the student is misbehaving to plan an appropriate intervention -- Strength-based strategies-capitalizing on the strengths of your students -- Sensory-based strategies-understanding how stimulation impacts performance -- Student self-monitoring-teaching independence by having students monitor their own behavior.
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