Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClary, Renee; Wandersee, James
TitelRock on!
QuelleIn: Science Teacher, 79 (2012) 3, S.42-46 (5 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterThinking Skills; Hands on Science; Science Activities; Geology; Critical Thinking; Science Instruction; Paleontology; Faculty Development; Secondary School Science
AbstractGravel is a component of parking lots, highway shoulders, garden pathways, and filtration systems. Few people bother to scientifically examine gravel and determine its origin, but gravel can be an effective, inexpensive, and abundant resource for science classrooms. It can serve as a portal for several interdisciplinary science activities and investigations. The authors encourage science teachers to consider gravel investigations in their classrooms. Gravel provides opportunities for students to critically analyze the source, composition, and transportation of common rocks. Such inquiry investigations can help students develop critical-thinking skills and gain a new perspective on the rocks at their feet. (Contains 7 figures and 3 online resources.) (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: