Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHatch, J. Amos
TitelPreservice Teachers' Beliefs about Urban Contexts
QuelleIn: Journal of Urban Learning, Teaching, and Research, 3 (2007), S.39-56 (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1946-2077
SchlagwörterPreservice Teachers; Urban Teaching; Beliefs; Context Effect; Interviews; Computer Mediated Communication; Multicultural Education; Journal Writing; Urban Schools; Urban Youth; Urban Environment; Student Teacher Attitudes
AbstractThis article reports findings from a qualitative study of preservice teachers' beliefs about the contexts of urban teaching. Participants were in their first semester of a K-6 licensure program designed to prepare them for urban teaching. Interviews and email reflective journal exchanges with the researcher were the data of the study, and descriptive-analytic findings are organized using a taxonomy of preservice teacher beliefs about urban children, schools, families, and communities. Interpretive generalizations are presented as consistencies and paradoxes across preservice teachers' beliefs about teaching in urban settings. (Contains 2 tables.) (As Provided).
AnmerkungenAERA SIG: Urban Learning, Teaching, and Research. Tel: 323-343-4393; Web site: http://aera-ultr.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Urban Learning, Teaching, and Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: