Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOon, Pey Tee; Subramaniam, R.
TitelThe Nature of Light: I. A Historical Survey Up to the Pre-Planck Era and Implications for Teaching
QuelleIn: Physics Education, 44 (2009) 4, S.384-391 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
DOI10.1088/0031-9120/44/4/007
SchlagwörterHistory; Physics; Light; Science Instruction; Scientific Concepts; Teaching Methods; Theories; Magnets; Energy
AbstractThe objective of this article is to contribute to the scant literature that exists on historical developments on the nature of light. It traces the nature of light from the times of the ancient Greeks to the classical theories prior to Planck. The development of thought that characterizes the evolution of a concept in physics over time affords opportunities to see how it is shaped to the level of present-day understanding. A case is made for incorporating the historical development of ideas in the teaching of physics. (As Provided).
AnmerkungenInstitute of Physics Publishing. The Public Ledger Building Suite 929, 150 South Independence Mall West, Philadelphia, PA 19106. Tel: 215-627-0880; Fax: 215-627-0879; e-mail: info@ioppubusa.com; Web site: http://journals.iop.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: