Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoung, Allison J.
TitelThe Challenge to Challenge: Shifting the Motivational Climate of the College Classroom for Enhanced Learning
QuelleIn: College Teaching, 51 (2003) 4, S.127-130 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-7555
SchlagwörterTeaching Methods; Epistemology; College Instruction; Student Motivation; Social Cognition; Classroom Techniques; Fundamental Concepts; Instructional Improvement; Motivation Techniques
AbstractStudent motivation for achievement is a particular concern in college teaching. The desire for students to learn for the sake of learning is strong, yet this often leads to "dumbing down" the curriculum. In this article, I present a case analysis of motivational dimensions of instructional practice in college classrooms using a social cognitive theory approach. Three dimensions are discussed: task, authority, and evaluation. Examples are provided to describe the role that challenge and support play in each of these dimensions. Implications for student motivation and learning are provided. (Author).
AnmerkungenHeldref Publications. 1319 Eighteenth Street NW, Washington, DC 20036-1802. Tel: 800-365-9753; Tel: 202-296-6267; Fax: 202-293-6130; e-mail: subscribe@heldref.org; Web site: http://www.heldref.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: