Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmith, Tracy W.; Strahan, David
TitelToward a Prototype of Expertise in Teaching: A Descriptive Case Study
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 55 (2004) 4, S.357-371 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
DOI10.1177/0022487104267587
SchlagwörterCase Studies; Teacher Competencies; Teacher Effectiveness; Teacher Behavior; Teacher Characteristics; Teaching Methods
AbstractThis study used a prototype view of teaching as a theoretical framework to interpret, analyze, and describe the behaviors and verbal responses of three expert teachers and to determine the degree to which these three teachers share a "family resemblance" to one another. A case study that provides descriptions of what expert teachers do and say contributes to our understanding of the complexity of expertise in teaching. Analysis of data collected for this study reveals six central tendencies of the three participants. The rich descriptions and summary representations provide specific and complex profiles to inform teacher educators and professional development providers in their efforts to improve professional practice among teachers. (Author).
AnmerkungenSAGE Publications, 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243 (Toll Free); Fax: 800-583-2665 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: