Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKamata, Masahiro; Hara, Chiho
TitelAn Ammeter That Indicates Electric Current by the Movement of a Light Spot, and Voltage by the Colour
QuelleIn: Physics Education, 40 (2005) 2, S.155-159 (4 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-9120
SchlagwörterJunior High School Students; Junior High Schools; Energy; Measurement Equipment; Science Instruction; Teaching Methods
AbstractA new type of ammeter (PikoPikoII) has been developed which indicates the measured current by the movement of a spot of light and the voltage by the colour of the spot. Since this tool can make students feel as if they are observing a visual image of electricity, it is easy to prepare schematic explanations on electric circuits that match the students' observations using the PikoPikoII. From such a viewpoint we used a restaurant model with a PikoPikoII in a trial lesson for junior high school students, and found that such a combination is much more helpful to them than explanations using ordinary fluid-flow models. (Author).
AnmerkungenInstitute of Physics Publishing, Dirac House, Temple Back, Bristol, BS1 6BE, United Kingdom. E-mail: custserv@iop.org; Web site: http://journals.iop.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: