Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZaharia, Sorin E.; Gibert, Ernest
TitelThe Entrepreneurial University in the Knowledge Society
QuelleIn: Higher Education in Europe, 30 (2005) 1, S.31-40 (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0379-7724
SchlagwörterUniversities; Higher Education; Global Approach; Industry; Educational Change; Foreign Countries; Education Work Relationship; Knowledge Level; Economic Factors; Labor Market
AbstractThe knowledge society and economy require a radical reconfiguration on the part of both universities and industry, the interests and domains of which now overlap more than ever. This article highlights an increasingly uncertain environment, a surge in demand for higher education, and the internationalisation of education and research as dominant factors of change for the university. These factors drive new expectations of the university role and of its relations with industry. The entrepreneurial university and the knowledge organisation are both on new trajectories of transformation in the context of the knowledge economy. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education in Europe" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: