Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Arlene K.; Knight, Karen W.
TitelSchool Boundary and Student Assignment Procedures in Large, Urban, Public School Systems
QuelleIn: Education and Urban Society, 37 (2005) 4, S.398-418 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1245
DOI10.1177/0013124505277736
SchlagwörterStudent Placement; School Districts; Urban Schools; Student Diversity; Public Schools; Educational Policy; Comparative Analysis; Surveys
AbstractThis article examines school boundaries and student assignments in large, urban school districts across the nation compared to procedures utilized in Broward County, Florida, the sixth largest school district in the nation. Findings of a survey developed and designed to determine the procedures used for considering diversity issues when setting school boundary and student assignment policies are contrasted. Survey results are discussed for 14 large, urban school districts outside of Florida and four urban school districts within Florida. (Author).
AnmerkungenSage Publications, 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243 (Toll Free); Fax: 800-583-2665 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Urban Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: