Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReyes, Augustina H.
TitelDoes Money Make a Difference for Hispanic Students in Urban Schools?
QuelleIn: Education and Urban Society, 35 (2003) 4, S.363-79Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1245
SchlagwörterAcademic Achievement; Alternative Teacher Certification; Educational Finance; Elementary Secondary Education; Higher Education; Hispanic American Students; Poverty; Preservice Teacher Education; Public Schools; Socioeconomic Status; Urban Schools
AbstractSix teacher preparation categories were studied as significant components within the flow of resources for their effect on student achievement at one high-poverty middle school. Results found no significant mathematics achievement differences among students taught by teachers with full certification, alternative certification, or math temporary teaching permits. At risk students taught reading by alternatively certified teachers scored significantly higher than those taught by fully certified teachers. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Urban Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: