Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMany, Joyce E.
TitelAn Exhibition and Analysis of Verbal Tapestries: Understanding How Scaffolding Is Woven into the Fabric of Instructional Conversations.
QuelleIn: Reading Research Quarterly, 37 (2002) 4, S.376-407Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0553
SchlagwörterClassroom Communication; Educational Research; Elementary Education; Literature; Nonfiction; Reader Response; Scaffolding (Teaching Technique); Teacher Student Relationship
AbstractExamines conversations between teachers and students and between peers to describe the nature of the instructional scaffolding that occurred as students constructed meaning of literary and nonfiction texts. Describes ways in which scaffolding was woven in and out of the fabric of the conversations. Finds that episodes of scaffolded instruction functioned in diverse ways and still successfully supported students' learning within their zone of proximal development. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Research Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: