Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEmmer, Edmund T.; Gerwels, Mary Claire
TitelCooperative Learning in Elementary Classrooms: Teaching Practices and Lesson Characteristics.
QuelleIn: Elementary School Journal, 103 (2002) 1, S.75-91Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-5984
SchlagwörterClass Activities; Classroom Techniques; Cooperation; Cooperative Learning; Elementary Education; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Group Instruction; Learning Activities; Teacher Student Relationship
AbstractInvestigated characteristics of cooperative learning (CL) lessons among experienced elementary school teachers. Found considerable variation in the extent to which lessons incorporated major features of CL. Lesson success based on student engagement, performance, and cooperation was associated with higher levels of individual or group accountability, teacher monitoring, feedback, and the use of manipulative materials in group work. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Elementary School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: