Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThomas, Veronica G.
TitelEducational Experiences and Transitions of Reentry College Women: Special Considerations for African American Female Students.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 70 (2001) 3, S.139-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterBlack Students; College Students; Equal Education; Females; Higher Education; Nontraditional Students; Racial Discrimination; Reentry Students; Sex Discrimination; Student Motivation; Womens Education
AbstractExamined motivators, obstacles, and support systems of reentry college women, particularly African American women. Student surveys indicated that respondents were motivated and excited about college reentry, generally reporting increased self-confidence since returning to school but identifying role overload and role conflict as major obstacles. Barriers for African American women included financial constraints, inadequate support, and institutionalized racism and sexism. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: