Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWinsler, Adam; Wallace, Gregory L.
TitelBehavior Problems and Social Skills in Preschool Children: Parent-Teacher Agreement and Relations with Classroom Observations.
QuelleIn: Early Education and Development, 13 (2002) 1, S.41-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-9289
SchlagwörterBehavior Problems; Behavior Rating Scales; Interpersonal Competence; Measures (Individuals); Observation; Parents; Preschool Children; Preschool Education; Preschool Teachers; Psychometrics; Test Reliability; Test Validity; Preschool and Kindergarten Behavior Scales
AbstractExamined psychometric properties of the Preschool and Kindergarten Behavior Scales with preschoolers. Found that cross- informant correlations were poor for social skills, low for internalizing behaviors, and modest for externalizing behaviors. Parents and teachers rated boys as having more externalizing behaviors than girls. Parents identified more behavior problems than did teachers. Only teacher reports related to children's classroom behavior. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: