Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeine, Steven J.; Kitayama, Shinobu; Lehman, Darrin R.
TitelCultural Differences in Self-Evaluation: Japanese Readily Accept Negative Self-Relevant Information.
QuelleIn: Journal of Cross-Cultural Psychology, 32 (2001) 4, S.434-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0221
SchlagwörterCollege Students; Creativity; Cultural Differences; Feedback; Foreign Countries; Higher Education; Positive Reinforcement; Self Evaluation (Individuals); Canada; Japan
AbstractInvestigated compensatory self-enhancement in Japanese and Canadian college students who completed and graded the Remote Associations Test under success of failure conditions, then completed a questionnaire containing a compensatory self-enhancement measure. Canadian students discounted negative feedback, though they did not exhibit compensatory self-enhancing responses. Japanese students were highly responsive to failure feedback and showed evidence of reverse compensatory self-enhancement. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Cross-Cultural Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: