Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAi-girl, Tan
TitelAn Exploratory Study of Singaporean Student Teachers' Perception of Teacher Roles that Are Important in Fostering Creativity.
QuelleIn: Education Journal, 27 (1999) 2, S.103-23Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1025-1936
SchlagwörterCreativity; Elementary School Teachers; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Questionnaires; Secondary School Teachers; Student Teacher Attitudes; Teacher Characteristics; Teacher Role; Singapore
AbstractInvestigates 140 student teachers' perceptions of the characteristics or roles teachers use in fostering creativity of primary and secondary students. Finds that student teachers value primary teachers who exhibit pedagogical skills, creative and interpersonal disposition, and classroom management skills, and secondary teachers who have creative dispositions and social, pedagogical, and thinking skills. (CMK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: