Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAppl, Dolores J.
TitelClarifying the Preschool Assessment Process: Traditional Practices and Alternative Approaches.
QuelleIn: Early Childhood Education Journal, 27 (2000) 4, S.219-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-3301
SchlagwörterAlternative Assessment; Early Identification; Early Intervention; Educational Diagnosis; Learning Disabilities; Measurement Techniques; Measures (Individuals); Parent Participation; Preschool Education; Special Education; Student Evaluation
AbstractFor preschool children, ages 3 through 5, four major purposes for gathering assessment information are: identification, diagnostic evaluation, program planning, and progress monitoring. This article describes key considerations for each purpose, focusing on the instruments used to collect assessment information. Strengths and concerns of traditional data collection practices are discussed, and alternatives for improvement are suggested. (TJQ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Childhood Education Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: